Om oss Prisgaranti

Bästa pris-garanti

Bästa pris-garanti

Om du hittar exakt samma reservation med samma eller bättre bokningsvillkor och till lägre pris efter att ha gjort en bokning via momondo, kontakta oss omedelbart så att vi kan gå igenom ditt krav. Vänligen notera att du måste kontakta oss inom 24 timmar efter att du gjort din bokning. Följande villkor måste mötas för att ett Bästa prisgaranti-krav ska kunna gå igenom:

  • Bästa prisgaranti-kravet måste sändas in senast 24 timmar efter att du gjort din bokning
  • Du måste ha funnit det ursprungliga erbjudandet för din reservation via momondos sökmotor - du måste alltså aktivt ha valt att följa länken från momondo till leverantörens hemsida när du gjorde reservationen
  • Det bättre erbjudandet måste vara tillgängligt för online-reservation och kunna bokas av allmänheten, och måste vara tillgängligt när vi kontrollerar det
  • Det bättre erbjudandet måste vara bokningsbart på samma plattform (dator, surfplatta eller mobil) som användes för att genomföra den ursprungliga bokningen
  • Det bättre erbjudandet måste
    • gälla för samma fastighet
    • för samma rumstyp, lägenhetstyp, etc. (detta måste bekräftas av boendet)
    • gälla för samma inchecknings- och utcheckningsdatum, och
    • ha identiska eller bättre bokningsvillkor (inklusive måltidsplaner, policy för av- eller ombokning, paketavtal, etc.)

För att kunna lämna in ett Bästa prisgaranti-krav måste du kunna förse oss med följande:

  • Din bokningsbekräftelse (alla sidor)
  • Skärmdumpar och en aktiv länk till det bättre erbjudandet, som tydligt dokumenterar följande:
    • Hotell/vandrarhemsnamn och adress
    • Rumstyp, lägenhetstyp, etc.
    • Datum för incheckning och datum för utcheckning
    • Bokningsvillkor (inklusive måltidsplaner, avboknings/ändringspolicy, betalningspolicy, paketerbjudanden)

Skicka ovanstående till: bestpriceguarantee@momondo.com

Krav med ofullständig dokumentation kommer inte att behandlas.

Bästa prisgaranti gäller inte om:

  • Du kontaktar oss senare än 24 timmar efter att du gjort din bokning
  • Du gör din bokning samma dag som du anländer
  • Det bättre priset finns på en sida som inte avslöjar fastigheten eller boendetypen du ska bo i förrän efter du gjort din bokning
  • Det bättre priset är för en annan valuta än den ursprungliga reservationen.
  • Det bättre erbjudandet kan bara bokas med hjälp av följande:
    • Särskilda medlemserbjudanden
    • Priser som förhandlats fram direkt med hotellet/boendet
    • Speciella priser för ofta återkommande gäster
    • Lojalitetspoäng
    • Eventuella bonusprogram eller speciella kampanjer, som sista minuten erbjudanden, som görs tillgängliga via leverantören för boendet

Om ditt Bästa prisgaranti-anspråk bedöms vara ogiltigt, kommer du ändå att behålla din befintliga reservation.

Om ditt Bästa prisgaranti-anspråk bedöms vara giltigt:

  • Kommer vi att återbetala mellanskillnaden mellan din bokning och det bättre erbjudandet
  • Återbetalningen sker via banköverföring
  • Återbetalningen görs endast efter att du har checkat ut och skickat oss en kopia av den slutliga fakturan från boendet
  • Ingen ersättning kommer att betalas ut om felaktig dokumentation gör att en resenär inte tillåts gå ombord på ett plan eller släppas in i ett land.

momondo förbehåller sig rätten att ändra, reducera eller avsluta sin Bästa prisgaranti i framtiden. Eventuella förändringar kommer att meddelas i tid.


Lite mer om momondo

Så fungerar momondo och därför är tjänsten gratis för dig

Hitta billiga flygresor

Vi hittar och jämför priser på flyg, hotell och hyrbilar i realtid, så att du kan få billiga, snabba och bra erbjudandena på dina resor

100% pristransparens

Flygpriserna du ser påverkas aldrig av dina sökningar, oavsett hur många du gör. Vi använder inte cookies för att justera eller höja priserna

Gratis och oberoende

Det är helt gratis att jämföra flygresor med oss - inga dolda avgifter eller kostnader - och vi rekommenderas av Frommers, CNN och New York Times