momondo Bästa Prisgaranti
Om du hittar exakt samma reservation med samma eller bättre bokningsvillkor och till lägre pris efter att ha gjort en bokning via momondo, kontakta oss omedelbart så att vi kan gå igenom ditt krav. Vänligen notera att du måste kontakta oss inom 24 timmar efter att du gjort din bokning. Följande villkor måste mötas för att ett Bästa prisgaranti-krav ska kunna gå igenom:
- Bästa prisgaranti-kravet måste sändas in senast 24 timmar efter att du gjort din bokning
- Du måste ha funnit det ursprungliga erbjudandet för din reservation via momondos sökmotor – du måste alltså aktivt ha valt att följa länken från momondo till leverantörens hemsida när du gjorde reservationen
- Det bättre erbjudandet måste vara tillgängligt för online-reservation och kunna bokas av allmänheten, och måste vara tillgängligt när vi kontrollerar det
- Det bättre erbjudandet måste vara bokningsbart på samma plattform (dator, surfplatta eller mobil) som användes för att genomföra den ursprungliga bokningen
- Det bättre erbjudandet måste
- gälla för samma fastighet
- gälla för samma typ av rum, lägenhet, etc. (detta måste bekräftas av hotellet/vandrarhemmet, etc.),
- gälla för samma inchecknings- och utcheckningsdatum, och
ha identiska eller bättre bokningsvillkor (inklusive måltidsplaner, policy för av- eller ombokning, paketavtal, etc.)
För att kunna lämna in ett Bästa prisgaranti-krav måste du kunna förse oss med följande:
- Din bokningsbekräftelse (alla sidor)
- Skärmdumpar och en aktiv länk till det bättre erbjudandet, som tydligt dokumenterar följande:
- Hotell/vandrarhemsnamn och adress
- Rumstyp, lägenhetstyp, etc.
- Datum för incheckning och datum för utcheckning
- Bokningsvillkor (inklusive måltidsplaner, avboknings/ ändringspolicy, betalningspolicy, paketerbjudanden)
Skicka ovanstående till: bestpriceguarantee@momondo.com
Krav med ofullständig dokumentation kommer inte att behandlas.
Bästa prisgaranti gäller inte om:
- Du kontaktar oss senare än 24 timmar efter att du gjort din bokning
- Du gör din bokning samma dag som du anländer
- Det bättre priset finns på en sida som inte avslöjar fastigheten eller boendetypen du ska bo i förrän efter du gjort din bokning
- Det bättre priset är för en annan valuta än den ursprungliga reservationen
- Det bättre erbjudandet bara kan bokas med hjälp av följande:
- Särskilda medlemserbjudanden
- Priser som förhandlats fram direkt med hotellet/boendet
- Speciella priser för ofta återkommande gäster
- Lojalitetspoäng
- Eventuella bonusprogram eller speciella kampanjer, som sista minuten erbjudanden, som görs tillgängliga via leverantören för boendet
Om ditt Bästa prisgaranti-anspråk bedöms vara ogiltigt, kommer du ändå att behålla din befintliga reservation.
Om ditt Bästa prisgaranti-anspråk bedöms vara giltigt:
- Kommer vi att återbetala mellanskillnaden mellan din bokning och det bättre erbjudandet
- Återbetalningen sker via banköverföring
- Återbetalningen görs endast efter att du har checkat ut och skickat oss en kopia av den slutliga fakturan från boendet
- Inga återbetalningar görs om du avbokar din ursprungliga bokning
momondo förbehåller sig rätten att ändra, reducera eller avsluta sin Bästa prisgaranti i framtiden. Eventuella förändringar kommer att meddelas i tid.